Friday, December 19, 2008

duhai sang hati +_+

sudah sekian lame rasenye aku tidak mencoret renteten hidup ku di sini...bukn niat ku untuk mengkhabarkn pd dunia perihal ku atau aib ku, namun aku ingin menjadikan blog ini sebagai satu medan untuk aku melepaskn sgala keluh kesah ku...jika ada yg membace nye,aku tidak pula minta di beri pandangan secara membuta...namun biarlah ia diselami dahulu pokok pangkal tulisan ku...aku mampu menerima pandangan mahupun kritikan asalkan ianye membina dan menjadikan aku insan yang lebih bergune dan berjaya..tika ini, malam sudah semakin larut dan suram...namun hati ini seperti berantakan...jika kaca, tentu pecah berderai...aku jatuh lagi buat kesekian kalinya...hidup ini tidak pernah sepi dengan siri2 kejatuhan yang melanda...aku nyatakan pada hati, "xpela wahai sang hati,aku sudah lali begini...aku harapkan sang hati juga sudh biasa dgn situasi ini"...ku pujuk sang hati menerima dengan hati terbuka...namun, bohong jika ku katakan, aku tidak berasa kesal walau hanya sekelumit..argh!!! sukar rupanye untuk memujuk sang hati..."sabar sang hati,sabar.."lgi dipujuk lg ia meruntun sedih...acap kali usaha yang ku tebarkan tidak mengena hasilnye...mungkin masih terlalu banyak yang aku tinggalkan...mungking byk lg perkara penting yang ku anggap remeh...tahun berganti tahun, azam ku tetap sama...namun aku tidak pernah merasai kepuasan menggapai hajat yang ku impi kan...walau ku rase usaha ku sgt kuat, tapi mungkin juga xsekuat mereka yang menggapai bintang yang di langit...lantas, aku terfikir...adakah aku sering menginginkn sesuatu yang bkan milik ku...adakah aku tidak pernah bersyukur dengan segala nikmat dan kurniaan-Mu?? mengapa sering aku berkehendakkn sesuatu yang di luar jangkauan ku...
"sang hati, sabar ya...ini dugaan buat kita...ayuh kita hadapi nye bersama buat kesekian kali.."


p/s: buat BOM-BOM, selamat datang wahai teman baru ku...jadilah engkau sahabat suka duka ku yang baru...

p/s: buat DO-DO, semoga engkau mampu menjadi peneman setia...

1 comment:

  1. hoho...
    dodo kem slm...
    ceh hint lebey tp kasi tau xmo!!!
    cpt gtau!!!

    ReplyDelete

beautiful mind + beautiful soul = beautiful you

Read more: http://www.pengerindu.com/2011/12/dapatkan-facebook-like-fanpage-popup.html#ixzz28HHMQhBs