Monday, August 16, 2010

meletus dan sesalkah??

di mana perginya santun? di mana perginya budi? dan di mana pula perginya bahasa? tidak perlu bahasa setingggi langit. tidak guna ilmu seluas alam jika santun mu tiada. apa guna cerdik seperti kancil jika bahasa dibawah lantai. tidak perlu paras menawan jika hati tiada terpaut. aku juga tidak sempurna, maka bukan aku pinta kesempurnaan. cuma hormat yang aku junjung. hanya hormat yang aku sanjung. jika kau tidak rela, mengapa korban kerelaan yang lain. pergi kau jauh, jangan datang dekat jika hati tidak ikhlas. tidakkah kau rasa apa yang orang lain rasa? oh, bagaimana kau mahu rasa jika kau rasa dunia ini kau yang punya. maka jangan tanya nanti bila terkena batang hidung sendiri. jangan pertikaikan jika engkau sendiri yang mahukan.




p.s: aku penat. mental. emosi. fizikal. penat sangat!

No comments:

Post a Comment

beautiful mind + beautiful soul = beautiful you

Read more: http://www.pengerindu.com/2011/12/dapatkan-facebook-like-fanpage-popup.html#ixzz28HHMQhBs