Wednesday, October 15, 2008

sepi seorang insan

Termenung aku sendiri
Mengenang nasib meratapi sedihnya hati
Walau angin bertiup sayup
Walau cantik sinar mentari yang memancar
Walau lembut ombak menghentam pantai
Namun damai di hati tidak mampu bertandang lagi
Lalu aku bingkas bangun
Masih terus mencari
Dimana kedamaian yang ingin ku temui
Namun mengapa masih tak dijumpai
Lantas duka hatiku berlabuh sepi
Buat kesekian kali
Sepi menguasai diri
Ah, betapa sakitnya hatiku
Tatkala aku mengingati semula detik-detik itu
Acapkali bermain-main di kotak fikiranku
Terbayang-bayang oleh mataku akan bayanganmu
Terus aku menangis sedih
Salahkah aku membiarkan perasaan ini menguasai diri
Tidak aku jangka jauh sekali untuk aku pinta
Bukan aku suka
Tapi ia datang menduga
Sudah aku tepis semua
Sudah aku lontarkan sejauhnya
Namun kudratku tak segagah dulu
Sepi bertandang kembali
Bila rindu itu datang lagi.

1 comment:

beautiful mind + beautiful soul = beautiful you

Read more: http://www.pengerindu.com/2011/12/dapatkan-facebook-like-fanpage-popup.html#ixzz28HHMQhBs