Sunday, June 13, 2010

Nota Cinta

"Cinta itu sentiasa ada, cuma kita kena menyemarakkannya."


Setelah agak lama menyepi, kini aku kembali dengan tema cinta, lagi. Masih tidak lari dengan hakikat dan fitrah kehidupan yang mana setiap sesuatu itu perlu rasa disayangi dan dipunyai. Memang cinta itu luas ruang lingkupnya. Namun aku mahu bercerita tentang cinta antara manusia, dua pasangan, dua kekasih yang memadu rasa. Cliche, yes I know.

Tapi tanpa sedar ramai antara kita yang ambil mudah. Perasaan sayang dan cinta yang pada mulanya makin hari sepatutnya makin mendalam tapi yang berlaku adalah sebaliknya. Tidak percaya?? Cube lihat sekeliling anda. Pasti anda pernah melihat keruntuhan rumah tangga mahupun pergolakan antara suami isteri. Okay, mungkin agak berat maka cuba pula anda lihat pasangan kekasih yang bercinta. Pastinya tidak surut dengan pergaduhan atau perselisihan fahaman. Antara sebab terjadinya perkara ini adalah mungkin kurang tolak ansur ataupun kurangya 'give n take'. Maka timbullah senario drama sebabak melibatkan kerunsingan hati dan airmata. Dan keluar lah frasa-frasa "Masa awal bercinta lain..." ataupun "Dulu, sebelum dapat memang lain, sekarang.." ataupun "Emm, ni awal lagi boleh lah, cuba tunggu dah lama-lama nanti.." etc..

Maka mari kita renung-renungkan kembali dimana silap dan salahnya. Mungkin kerana sudah berasa selamat berada di comfort zone sendiri, sudah bosan atau sudah hilang sparks. Tanya pada hati dan perbaiki apa patut selagi sempat. Sementara itu mari berhibur dan ambil iktibar dari kisah hidup Nota Cinta dari Nestle Coffee' Mate. Cerita ini mengupas detik-detik bahagia bercinta hingga ke alam rumah tangga. Bukan itu sahaja, anda juga berpeluang menyertai peraduan dan memenangi percutian ke BALI... Mari SEMARAKKAN CINTA!!!!






2 comments:

beautiful mind + beautiful soul = beautiful you

Read more: http://www.pengerindu.com/2011/12/dapatkan-facebook-like-fanpage-popup.html#ixzz28HHMQhBs