Tuesday, August 28, 2012

CHECKLIST BARANG: Nak Masuk U!!!!

Yeayyy!!! Lagi beberapa hari lagi akan ramai pelajar Degree/Master memulakan fasa kehidupan yang baru. Bagi yang baru nak masuk, hujung minggu ni dah start dengan registration dan lepas tu akan ada minggu oreintasi. Harap-harap lah sekarang ni dah takda buli-buli bagai ni. Bagi yang dah memang jadi pelajar, bersedilah untuk meneruskan pengajian ke semester seterusnya.

Weee seronoknya! Tak sabar nak belajar dan berkenalan dengan kawan-kawan baru kan!!!. Dulu masa tengah baru nak sambung belajar, excited sangat MasyaAllah! Tak sabar nak timba ilmu tu membuak-buak.Tapi kene ingat niat. Jangan 'hingke' sangat nak sambung belajar sebab nak dapat kerja best dan gaji tinggi je. Tapi biarlah atas dasar nak cari ilmu dan ikhlaskan hati. Kan Rasulullah pun menyarankan untuk belajar selagi boleh biar sampai ke negara China. Lagipun belajar tu kan salah satu fardhu kifayah.

Tapi jangan salah sangka. Kalau tak masuk U pun, bukan makna kita taknak menunaikan fardhu kifayah tu. Belajar tu kan luas dan banyak caranya. Cumanya masuk U ni pun antara salah satu caranya juga. Ingat lagi Allahyarham Ayah dulu sebelum pergi banyak kali menitipkan pesan yang kami tak punya harta untuk diagihkan tapi Ilmu sahaja harta yang mampu diberikan. InsyaAllah Ayah, kami anak-anak akan ingat.

Okaylahh. Untuk korang-korang yang nak masuk U tu, ni ha Checklist Barang yang akan diperlukan untuk kehidupan korang nanti. Ingat, kadang-kadang tu bukan senang nak keluar or balik kampung especially korang-korang kene lalui minggu orientasi tu. huuuuuu!





okay exciteddd!!!!

5 comments:

  1. Aww besntya! Good luck with everything ok! :)

    Selamat Hari Raya Aidilfitri btw & terima kasih sudi follow blog Ain! :)

    ReplyDelete
  2. a big clap untuk kegigihan anda :*

    ReplyDelete
  3. Mya: awwww malu la I tau!! hahah

    ReplyDelete
  4. Ain: Eh! Eh! bukan saya yang sambung belajar. hehe. adik yang nak sambung =))

    You are most welcome Ain. Selamat Hari Raya =))))

    ReplyDelete
  5. Mak aih panjangnya list nampaknya Jal kena bawak dua tiga bagasi lah ni, btw gud luck semua yang nak daftar di U weekend ni, jumpa anda semua di menara gading..

    Latest dari Jal Islam Pada Kad Pengenalan

    ReplyDelete

beautiful mind + beautiful soul = beautiful you

Read more: http://www.pengerindu.com/2011/12/dapatkan-facebook-like-fanpage-popup.html#ixzz28HHMQhBs