Saturday, September 1, 2012

Mari Menutup Aurat

Sekarang ni ramai je yang bertudung  kan. Semakin ramai juga personaliti, selebriti, ikon, idol dan ramai lagi yang 'berhijrah'. Kebanyakkannya semua mengakui telah mendapat hidayah. Alhamdulillah.

Tapi ramai juga yang masih menganggap bertudung tu hanya kerana ikutan peredaran zaman, nak 'up-to-date' katenya. Barulah hipster sebab ikut trend. Orang lilit-lilit, kita pun nak lilit. Orang sarung-sarung, kita pun nak main sarung jugak. Semua sebab terikut-ikut. Penyudahnya, bila rasa bosan, bila dah bukan trend, tudung nan indah dicabut hilang tah kemana. Ada pula yang kata rezeki kurang semenjak bertudung. Jadi demi sesuap nasi, 'TERPAKSA' buka tudung semula. Nauzubillah.

Takutnya jadi macam ni. Takutnya kalau tiba-tiba buang tebiat tidak bertudung. To be honest, dulu masa mula-mula pakai tudung pun sebab terikut-ikut jugak. Pengaruh dari kakak sendiri masa zaman sekolah dolu-dolu. Mula-mula memang on-off. Tapi Alhamdulillah, tiada penyesalan sikit pun sekarang. Thanks Kakak!

Jom kita mulakan sedikit demi sedikit. Belajar untuk tutup apa yang perlu ditutup. I am far from perfect. Masih banyak yang kurang sempurna. Tutup pun masih belum sempurna. So sangat la tak layak untuk judge orang lain. Cumanya berharap hopefully one day, kita akan sama-sama berpimpin tangan ke arah kebenaran.

Okay kalau nak shopping tudung yang sopan, cantik, menutup aurat dan MURAHHHHHH jom kite shopping kat sini. Mane tahu kot-kot nanti suatu masa kita bertemu, kita pakai tudung yang sama. hehehe..aminn.
Jom shopping kat sini:




2 comments:

beautiful mind + beautiful soul = beautiful you

Read more: http://www.pengerindu.com/2011/12/dapatkan-facebook-like-fanpage-popup.html#ixzz28HHMQhBs