Tuesday, October 2, 2012

KISAH SEDIH



photo taken from here


Almost cried while reading this as it really touched my heart. PLEASE  SPARE SOME OF YOUR PRECIOUS TIME TO READ THIS.

Selalu sangat kita berprasangka buruk terhadap mereka (baca: takde kerja lain ke? betul ke takde duit? entah-entah ini, entah-entah itu dan banyak  lagi). Tapi apalah salahnya kita membantu selagi terdaya dan termampu.

Kalau betul mereka tipu, kalau betul niat mereka salah, itu urusan mereka denganNya. Yang penting kita tunaikan bahagian kita. Bukankah dengan memberi itu meninggalkan kita dengan ganjaran yang berterusan? Tapi jangan   pula kita memberi dengan niat berkehendakkan ganjaran. Lebih sedap dan lazat jika ianya ikhlas dari hati.

Jangan pandang pada rupa, jangan pandang pada warna, jangan pandang pada bangsa. Jangan rasa jijik. Kita semua sama dan kita belum pun tahu untung nasib kita.

Jom hulurkan tangan, ringankan beban


PLEASE KLIK SINI UNTUK BACA CERITA PENUH YANG MERUNTUN HATI NI


Thanks.
xoxo.


4 comments:

  1. itu lah kann... akak selalu aje sebak dan hulurkan sedikit sumbangan walaupun sket, sbb akak kesian walaupun byk mulut kengkawan dok kata "jangan le ko, depa ni penipu, berlakon & sebenarnya lebih kaya dari kita, sindiket aje suma ni, tp akak x peduli itu urusan dia dengan allah tapi niat akak mmg ikhlas nak membantu... lantaklah, korang x nak derma korang nyer pasal

    ReplyDelete
  2. Mayang: Ya Allah mulia sungguh hati akak. Hanna pun selalu jugak berhadapan dengan situasi macam tu. Takpa kak, yang penting niat untuk membantu. Bersedekah adalah keberkatan yang berpanjangan. Kak, teruskan usaha murni akak tu. Hanna support 110%

    Keep it up!
    May Allah bless you akak!

    ReplyDelete
  3. Tangan di atas lagi baik dari tangan yang di bawah..Kalau kita nak derma biar ikhlas. Kita bagi ikhlas kerana Allah. Kalau dia tipu, itu urusan dia dengan Allah..Sedihlah tengok pak cik pakcik atau mak cik mak cik yang minta derma itu. Mungkin dia benar-benar susah..sedih..

    ReplyDelete
  4. Aini: True!! Tangan yang memberi lebih baik dari yang menerima. Memang sedih tengok pakcik, makcik even adik-adik yang macam ni. Tapi mungkin disebabkan golongan yang suka ambil kesempatan atas orang lain yang buatkan kita semua memandang jelik dalam usaha mereka mencari rezeki. sedih.

    ReplyDelete

beautiful mind + beautiful soul = beautiful you

Read more: http://www.pengerindu.com/2011/12/dapatkan-facebook-like-fanpage-popup.html#ixzz28HHMQhBs